Fredrik Tar Ton Ut i Världen
4/11, 2010 kl. 20:04Tenor och Stormarknadsägare på internet. En utmärkt kombination för Fredrik de Jounge, som också gett Skärplinge en ny butik av bara farten.
Fredrik de Jounges erfarenheter inom nätverksmarknadsföring gjorde att han tog tag i en möjlighet att bygga upp en näthandel. Med hjälp av goda vänner utvecklades Dinstormarknad.se.
-Jag har hållit på med försäljning i hela mitt liv, berättar Fredrik när vi träffas i lagershopen som inryms i Skärplinge centrum. Det är bråda dagar. Sedan Dinstormarknad.se öppnade i mars har antalet artiklar ökat. Leverantörer har identifierat detta som pålitlig kundmagnet. Nu börjar Fredrik se ett komplett sortiment bland varor. En stormarknad på nätet med cirka tiotusen artiklar inom heminredning, elektronik, badrum och presentartiklar.
-Responsen i bygden är positiv. Äntligen en interiörbutik i närheten, säger de när de kommer in i butiken, berättar Fredrik. Butiken i Skärplinge centrum är ett sätt att marknadsföra produkterna och ge ortsbefolkningen ett bredare utbud. Fredrik har också ett lager med kontor och packning en bit därifrån.
-De flesta artiklarna skickas direkt från leverantör till kund. Där sparas tid och framförallt miljö med kortare frakter, påpekar Fredrik efter att ha erfarit sådana system i det det nätverksföretag han varit engagerad i. Vissa artiklar måste ändå behandlas genom lokal lagring då det skulle bli för kostsamt att skicka mindre varor direkt från leverantör.
Framtiden ser mycket stabil ut för http://www.dinstormarknad.se. Fredrik har lagt ner många timmar och börjar nu se crescendot i sin verksamhet.
Denna artikel är publicerad på Hälsa Sverige - Hälsomagasinet där alla får vara med via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!